top of page

NYX soft matte lip cream (Istanbul) ~ Review


~ Not sponsored ~

Hallo! Iedereen is er helemaal gek over: NYX soft matte lip creams. Vaak vond ik mijzelf in de Douglas voor een leeg rek van deze maar voor deze review bemachtigde ik er één in de kleur Instanbul. Is dit product de hype waard?

De SMLC (soft matte lip cream) zit in een redelijk kleine verpakking met een matt zwarte dop. De verpakking laat de kleur zien maar is niet 100% te vertrouwen; Istanbul was feller op mijn arm dan de verpakking me deed denken.

Als applicator heeft het een "doe foot" applicator met korte haartjes en een schuine platte zijde. De applicator is niet de te groot en niet te klein naar mijn mening.

Wat ik leuk vind is dat elke kleur vernoemd is naar een stad, je hebt dus ook Amsterdam of London.

De kleur Istanbul valt te beschrijven als een nude roze die iets feller is dan je typische nude. Het is een erg draagbare kleur, vooral voor overdag. Ik vind dit een mooie kleur; een nude met een twist.

Swatches:

Binnen, buiten/natuurlijk licht en op de lippen

De SMLC heeft een beetje een mousse-achtige textuur en is niet helemaal vloeibaar.

Dit product glijdt over de lippen en heeft een spekjes-achtige zoete geur. Deze is alleen te merken bij het aanbrengen maar ruik je niet meer als je het op hebt.

Hij droogt redelijk snel op maar dan wel niet helemaal matte. Hij is zeker niet transfer- en waterproof: als je een slok van je drinken neemt laat je een beetje kleur achter op je glas. Dit heeft een negatieve invloed op de draagtijd.

Zelf vind ik de SMLC extreem comfortabel zitten (je voelt het niet eens) wat het het af en toe opnieuw aanbrengen niet zo erg maakt. De SMLC voelt niet droog aan op je lippen; hij heeft eerder een soort "velvet" gevoel, ook dit maakt de SMLC extreem comfortabel.

Oordeel:

De NYX soft matte lip cream is de hype zeker waard. Langdurigheid is niet het product zijn sterkste punt. De kleur is mooi, vooral voor everyday. Dit product zit comfortabel op je lippen en droogt mooi matte op.

Ik geef dit product 4,5 vd 5 sterren.

De NYX soft matte lip cream is verkrijgbaar bij de Douglas voor 7,65 (8 ml) en is verkrijgbaar in 22 verschillende kleuren.

RECENT POSTS:
bottom of page