top of page

Max & More Nude "lip kit" ~ Review

~ Not sponsored ~

Naar action makeup was ik altijd al benieuwd, voor zo'n lage prijs kan het toch geen topper zijn? Of dat klopt of niet, zullen we vandaag ontdekken in mijn review van Max & More's "Nude" "lip kit".

In deze set zit een lip potlood en een lipstick. Volgens de verpakking zouden zij samen voor "amazing nude lips" zorgen. Beiden zitten verpakt in een simpele zwarte verpakking, niks op aan te merken. Wat me wel opvalt is dat de lipstick langer en slanker is dan bijvoorbeeld lipsticks van Essence.

Swatches

van links naar rechts; 1x lipstick, 3x lipstick, 1x lippotlood, 3x lippotlood.

Zoals je ziet zijn de kleuren niet helemaal gelijk, het lippotlood is vele malen donkerder dan de lipstick. De pigmentatie van het lip potlood is goed, maar die van de lipstick valt nogal tegen; zelfs na 3x swatchen is de kleur niet helemaal dekkend en een beetje patchy. Beiden producten ogen matt, maar dit staat niet geadverteerd op de verpakking dus ik betwijfel of dit opzettelijk was of niet.

Wat me opvalt aan de lipstick is dat hij enorm naar schmink ruikt.... Bij het potlood is hier geen sprake van.

Ook heeft de lipstick een beetje een vreemde textuur; heel stroef en wax-ig. Ik vraag me af of de geur en de textuur wel helemaal goed zijn...

De producten zijn beide niet transfer- of kissproof. Na een uur of twee (zonder te eten!) ben je beiden al wel kwijt, en met eten zijn ze al gelijk weg...

De kleur valt ook niet helemaal nude te noemen op de lippen; het is een eerder een beetje neon-achtig.

Al met al is dit een aardig product maar niet super. Eigenlijk had ik dat ook niet verwacht. Ik geef dit product 2 vd 5 sterren. Dit product is verkrijgbaar bij de Action voor (volgens mij) 1,80.

RECENT POSTS:
bottom of page