top of page

Essence Me & My Umbrella Lipstick (Crazy Autumn Love) ~ Review


~ NOT SPONSORED. Waarom was ik zo lang weg? Mijn eerste proefwerkweek in de bovenbouw eiste even mijn aandacht, sorry, en daarna kwam ook nog de meest geweldige persoon hier op bezoek. Gelukkig ben ik van plan om mijn achterstand deze week helemaal in te halen! Woog! ~

De herfst is by far één van mijn favorieten seizoenen, alles eraan is gewoon zó uhm, hoe zeg je dat?, Tumblr? Een kaarsje branden, onder dekentjes liggen, warme truien aan, het geluid van de regen, de kleuren van de bomen die "in brand staan". Misschien is een beter woord sfeervol.

Zelfs de typische herfst makeup is geweldig; neutrale ogen en een berry lip. Essence heeft dit ook door want in hun Me & My Umbrella collectie zit dan ook een prachtige matte berry lipstick.

De lipstick zit in een matt zwarte huls met herfst blaadjes en een regenwolkje op de dop. Wat me opvalt is dat de huls breder en langer is dan de "gewone' essence lipsticks.

De swatches:

De kleur valt te omschrijven als een donkere merlot achtige kleur en is goed op te bouwen.

Op de lippen is de geur al helemaal overwhelming, zelf ben ik hier totaal geen fan van. Ook is de "matte" formule patchy en krijg je dus niet een helemaal dekkend kleurtje. Ook droogt de lipstick net niet helemaal matte op.

De lipstick is niet transfer/kiss proof :(.

<-- Hier draag ik ca. 1 laagje. De lipstick is dus al gelijk best donker.

De lipstick blijft redelijk lang zitten (zo'n twee - drie uur als je niet iets vets/olie-achtigs eet).

Oordeel:

De lipstick heeft een intense geur waar je echt van moet houden en is zeker niet weggelegd voor mensen die niet van donkere lippenstift houden. De kleur is geweldig mooi maar de matte finish is niet helemaal terug te vinden. Als je van een sterke lucht houdt en van donkere lippen zal ik 'm zeker aanraden maar voor andere mensen is dit helaas geen winnaar.

Ik geef de essence me & my umbrella lipstick in Crazy Autumn Love 2,5 van de 5 sterren.

Tot de volgende keer!

RECENT POSTS:
bottom of page