top of page

Urban Decay Naked 2 Palette ~ Review

~ Not sponsored ~

In mijn recentste bezoek aan Barcelona kon een tripje naar de grootste Sephora van Europa niet ontbreken. Hier heb ik na wat peinzen mijn eerste Naked palette gekocht, de Naked 2!

Voor wie het niet weet; Urban Decay's Naked palettes zijn een wereldwijd fenomeen om natuurlijk looks mee te maken. Urban Decay kwam hier als eerste mee met het Naked palette en sinds dit revolutionair was toen volgde er ook een Naked 2, Naked 3, Naked Basics, Naked Smokey en recent een Naked ultimate basics palette. Nog steeds domineren deze paletten de makeup wereld en kun je ze vinden in bijna iedereen's stash.

De Naked trok mij eigenlijk niet zo aan. De blauwe kleuren aan de linkerkant ga ik niet zo vaak dragen. De naked 3 was mooi maar had een rozige/rosé ondertoon en veel glitter. Kleuren zoals YDK & Tease trokken mij over de streep voor de Naked 2.

Hier zijn de kleuren in het palette in close-up:

Kleuren van links naar rechts met de finish erbij:

~ Foxy, een licht vanille tint (matte)

~ Half baked, prachtig goud (shimmer)

~ Bootycall, een zeer lichte witte tint met een vleugje roze (matte)

~ Chopper, geweldig koper (shimmer)

~ Tease, licht bruin met een koele ondertoon (matte)

~ Snakebite, donkerbruin (shimmer)

~ Suspect, lichtbruin (shimmer)

~ Pistol, diep grijs (shimmer)

~ Verve, wit-zilver (shimer)

~ YDK, bruin met een rosé tint erin (shimmer)

~ Busted, pure chocolade bruin (shimmer)

~ Blackout, intens zwart (matte)

Swatches:

Droge swatches zonder primer!

Links naar rechts:

Foxy, zie je bijna niet op mijn huid :(

Half baked, een prachtig intense oude kleur

Bootycall, op de huid zie je hier in een lichte shimmer in, ook bijna niet zichtbaar :(

Chopper, intens glitterend koper <3 <3

Tease, dit is echt een van mijn favorieten (samen met Chopper en YDK). Dit is een prachtige basis shadow die enorm gepigmenteerd is en enorm matte is. De kleur laat blauwe ogen spreken.

Snakebite, ook intens glitterend

(Op de foto's zie je de glitter finish minder goed maar irl zijn ze knallend!)

Suspect, een lichtere versie van chopper met een beetje een gouden tint, intens glitterend

Pistol, intenst smoky-eye grijs, deze glittert niet zoveel maar slimmerd meer

Verve, de tegenhanger van Half Baked, ijskoud wit-zilver met die bekende intense glitter finish

YDK, dit is een koele bruin met rosé toon. De meest prachtige combinatie van glitter en shimmer samen. Adembenemend.

Busted, deze shadow is een van de intenste in het palette, samen met Blackout. In één keer zit je goed. Ook deze heeft meer een shimmer dan die echte Urban Decay glitter finish.

Blackout, wow. In een swatch zit je met de meest zwarte zwart ooit. Zelf zou ik deze wat minder gebruiken maar hij is nog steeds handig om te hebben als jij hem wel zou gebruiken.

De verpakking van het palette is van stevig plastic en er zit een grote spiegel in het palette, fijn!

Bij het palette zit ook een kwastje: de Good karma blending/crease brush. Zelf vind ik het fijn dat er een kwastje bij zit maar zouden de haartje voor mij wel wat steviger zijn om fallout te voorkomen.

De oogschaduw blijven lang zitten zonder primer en blenden makkelijk.

Oordeel:

Voor 52,- krijg je nogal wat oogschaduw met enorm goede kwaliteit. Vooral de glitter shades zijn prachtig. Urban Decay stelt zeker niet teleur. Voor iedereen die nog nooit "high-end" oogschaduw gebruikt heeft; kijk uit want als je eenmaal begonnen bent wil je nooit meer terug.... Dit palette krijgt van mij een 4,5/5 ; de zwarte schaduw was niet echt nodig voor mij en ik vind het kwastje niet helemaal geweldig. Kortom: geweldig palette, stelt niet teleur!

Naked 2 is verkrijgbaar bij Sephora voor 52,-

RECENT POSTS:
bottom of page